Victoria Trading wil voorloper zijn binnen de foodservice op het gebied van circulair inkopen. Met circulariteit als doelstelling hebben we gezamenlijk een traject gestart voor het collectief inkopen van verse eieren. Op jaarbasis gebruiken de leden van Victoria Trading gezamenlijk 8 miljoen eieren. Eén van de pioniers op het gebied van verse duurzame eieren is Kipster. De duurzame kippenboerderij is de meest diervriendelijke, milieuvriendelijke en mensvriendelijke in zijn soort. De aanpak en filosofie van Kipster sluit volledig aan op de duurzaamheidsdoelstellingen van Victoria Trading. 

Na een zorgvuldige haalbaarheidsstudie onder leiding van Real Result heeft Victoria Trading besloten te investeren in de bouw van een tweede Kipsterstal. Zo verkrijgen de leden het eerste recht op afname van alle producten die uit de stal komen. Dat betekent naast de 7,5 miljoen duurzame eieren die deze stal voortbrengt, dat Victoria Trading ook de afname garandeert van de ingrediënten voor 25.000 kipschnitzels, 25.000 haanburgers en de verwaarding van 300.000 kilo mest die uit de stal komen. Hiermee nemen de leden van Victoria Trading nadrukkelijk hun maatschappelijke verantwoordelijkheid en stellen zij een nieuwe norm voor duurzaam ondernemen binnen de foodservice.
 

“Victoria Trading met zeven sterke foodservice spelers en merken heeft de ambitie en omvang om bijzondere dingen te doen bij het vinden van meer duurzame oplossingen die de gast aanspreken en toch betaalbaar zijn. Real Result is de professionele basis van onze coöperatie en heeft met het Kipster initiatief iets gepresteerd wat onze gasten en onze acht ondernemers willen maar waar durf en een gemeenschappelijke drive voor nodig is om het verschil te maken.”

Harry Stofberg - Inkoopcoöperatie Victoria Trading

2019 Real Result | Privacy Policy